2011年5月8日日曜日

New spirit, New vision, New Mind. 新しい霊、新しいビジョン、新しい考え

2011年5月8日メッセージ May 8, 2011 MESSAGE

New spirit, New vision, New Mind.
新しい霊、新しいビジョン、新しい考え


Mark 5.1-18 (New International Version)
1 They went across the lake to the region of the Gerasenes. 2 When Jesus got out
of the boat, a man with an impure spirit came from the tombs to meet him. 3 This man lived in the tombs, and no one could bind him anymore, not even with a chain. 4 For he had often been chained hand and foot, but he tore the chains apart and broke the irons on his feet. No one was strong enough to subdue him.
5 Night and day among the tombs and in the hills he would cry out and cut himself with stones.
6 When he saw Jesus from a distance, he ran and fell on his knees in front of him. 7 He shouted at the top of his voice, “What do you want with me, Jesus, Son of the Most High God? In God’s name don’t torture me!”
8 For Jesus had said to him, “Come out of this man, you impure
spirit!” 9 Then Jesus asked him, “What is your name?” “My
name is Legion,” he replied, “for we are many.” 10 And he begged Jesus again and again not to send them out of the area. 11 A large herd of pigs was feeding on the nearby hillside. 12 The demons begged Jesus, “Send us among the pigs; allow us to go into them.” 13 He gave them permission, and the impure spirits came out and went into the pigs. The herd, about two thousand in number, rushed down the steep bank into the lake and were drowned.14 Those tending the pigs ran off and reported this in the town and countryside, and the people went out to see what had happened.
15 When they came to Jesus, they saw the man who had been possessed by the legion of demons, sitting there,
dressed and in his right mind; and they were afraid.
18 As Jesus was getting into the boat, the man who had been demon-possessed begged to go with him. 19 Jesus did not let him, but said, “Go home to your own people and tell them how much the Lord has done for you, and how he has had mercy on you.” 20 So the man went away and began to tell in the Decapolis how much Jesus had done for him. And all the people were amazed.

マルコ5:1-18
1やがて一行は湖を渡り、向こう岸のゲラサ人の地に着きました。2イエスが小舟をおりる間もなく、悪霊に取りつかれた男 が墓場から走って来て、イエスを迎えました。3-4この男は墓場に寝起きしていましたが、すごい強力で、手かせ足かせをはめられても、たちまち引きちぎっ て逃げてしまうのでした。そんなわけで、だれもこの男を取り押さえることができません。5昼も夜も、大声でわめき、とがった石で体をかきむしりながら、墓 場や山の中をさまよい歩いていました。6この男は、イエスがまだ遠く湖上にいる時からその姿を認め、走って来たのです。そしてイエスの前まで来ると、いき なり地にひれ伏しました。7-8その時です。イエスは男に取りついている悪霊に、「悪霊よ、出て行きなさい」とお命じになりました。すると悪霊は、ぞっと するような声で、「おれ様を、ど、どうしようというんだい。お願いだから、苦しめないでくれーっ!いと高き神の子、イエス様」とわめきたてました。9イエ スが「あなたの名前は?」とただされると、「レギオン(ローマ軍隊の一軍団)だ。おれたちは大ぜいでこいつに取りついてるんでね」と、悪霊は答えました。 10それから、自分たちを遠方へ追い払わないでほしいと、しきりに頼み続けました。11その時たまたま、湖畔に沿った丘の上で、豚の大群がえさをあさって いました。12悪霊どもは、「おれたちをあの豚の中へやってくれ」と願いました。13イエスが、お許しになると、悪霊はすぐさまその男から出て、豚の中に 入りました。とたんに、二千匹もの群れがいっせいに、がけを駆け降り、湖に飛び込んでおぼれてしまいました。14豚飼いたちは近くの町や村に逃げて行き、 この出来事をふれ回りました。人々は、自分の目で確かめようと、ぞろぞろ出かけて来ました。15たちまちイエスの回りは黒山の人だかりです。しかも、うわ さの男は、ちゃんと服を着、すっかり正気に戻って座っているではありませんか。人々は恐ろしくなりました。16初めからこの出来事を目撃していた人たち が、みんなに一部始終を説明しました。17それを聞くと、人々はイエスに、かかわりあいになりたくないから、どこかへ行ってくれ、と願い始めたのです。 18イエスはまた舟に乗り込みました。悪霊に取りつかれていた男が、「ぜひお伴を」と願いましたが、19お許しにならず、「家族や、友人のところへお帰り なさい。神がどんなにすばらしいことをしてくださったか、また、どんなにあわれんでくださったかを話してあげなさい」と言われました。20男はさっそく、 デカポリス(十の町)地方を回り、イエスがどんなにすばらしいことをしてくださったかを知らせました。その話を聞いた人々はみんな驚きました。

1. Receive the spirit of God.
神様の霊を受ける

Ezekiel 36:26-27 (New International Version)
26 I will give you a new heart and put a new spirit in you; I will remove from you your heart of stone and give you a heart of flesh. 27 And I will put my Spirit in you and move you to follow my decrees and be careful to keep my laws.
エゼキエル書36:26-27
26 わたしはおまえたちに新しい心を与える。それで、おまえたちは正しい願いをいだくようになる。また、おまえたちに新しい霊を授ける。それで、おまえたちの 石のように堅い罪の心が取り除かれて、愛に満ちた新しい心が生じる。27おまえたちにわたしの御霊を授けるので、おまえたちはわたしのおきてを守り、わた しの命令に何でも従うようになる。

2. Healing- Stop cutting yourself!
癒し - 自分を傷つけるのはやめよう

Isaiah 61:3 (New International Version)
3 and provide for those who grieve in Zion
to bestow on them a crown of beauty instead of ashes, the oil of joy instead of mourning, and a garment of praise instead of a spirit of despair. They will be called oaks of righteousness, a planting of the LORD for the display of his splendor.
イザヤ書 61:3
嘆き悲しむすべてのイスラエル人に、神様は次のものをお与えになります。灰の代わりに美しさを。悲しみの代わりに喜びを。重い心の代わりに賛美を。神様はご自分の栄光のために、優雅で強い樫の木のように彼らを植えたのです。

3. VISION - Carry the restraints.
ビジョン - がっちり守る

Proverbs 29:18 (Amplified Bible) 18 Where there is no vision [no redemptive revelation of God], the people perish; but he who keeps the law [of God, which includes that of man]--blessed (happy, fortunate, and enviable) is he
箴言29:18(オリジナル訳)
ビジョンのない人々は好き勝手に振る舞い、手がつけられませんが、神様の言葉を守る人は祝福されます。

4. Right mind.
正しい考え

Sitting at the feet of Jesus
イエスの足もとに座ること

Dressed 洋服を着る

0 件のコメント:

コメントを投稿